TR

EN

Balık Omega-3 kaynağıdır. Peki Omega-3 almak neden bu kadar önemli?

 

 

 

Bir çoğumuz biliyoruz, fakat çok azımız uygulayabiliyoruz. Evet omega-3 kaynağı. Evet, beyin gelişimi ve protein için çocuklar da tüketmeli. Bildiğimiz doğrular, harekete geçmemize yetmiyorsa, bu konuda biraz daha bilgi edinmekte yarar var. İşte omega-3 alımını vazgeçilmez kılan sebepler.

 

1-Omega-3 Yağ Asitleri Vücutta Sentezlenemezler

 

Omega 3 yağ asitleri, başta balık olmak üzere bazı bitkisel kaynaklarda da bulunan esansiyel yağ asitleridir. Esansiyel oldukları için vücutta sentezlenemezler ve mutlaka dışardan alınmaları gerekir. Hayvansal kaynaklı Omega 3 yağ asitleri EPA ve DHA içerirler ve en yüksek ihtiyacımız budur. Günlük enerji alımının %0,5’i Omega 3 yağ asitleri tarafından karşılanmalıdır. EPA ve DHA’nı ne yazık ki 2 kaynağı vardır. Bunlar anne sütü ve balıktır. Anne sütü için bir çoğumuz için çok geç olduğu için, elimizde sadece balık yeme opsiyonumuz kalıyor.

 

2- Kronik hastalıkların önlenmesinde Omega-3’ün önemi

 

Omega-3 yağ asidi serisinden olan çoklu doymamış yağ asitlerinin özellikle de eikosapentaenoik asidin (EPA) ve dokosahekzaenoik asidin (DHA) tüketimi insanlarda başta koroner kalp hastalığı, kanser, şeker hastalığı ve yüksek tansiyon gibi pek çok hastalığın oluşumunu önleyebilmektedir. Omega-3 serisinden çoklu doymamış yağ asitlerinin sağlık üzerindeki olumlu etkilerinden dolayı, insanların bu çoklu doymamış yağ asitlerini hayvansal ürünlerden almaları gerekmektedir İnsan sağlığı ve dengeli beslenme için hayvansal ürünlerin EPA ve DHA içermesi gerekmektedir. Doğal olarak EPA ve DHA içeren tek kaynak besin balıktır.

 

3-Spor Performansı iyileştirilmesinde omega-3 tüketimi elzemdir.

 

Sporcular için omega-3 yağ asitlerinin en önemli bir yararı ,enflamasyon-iltihaplanma savaşı yapma kabiliyetidir. Egzersiz vücutlarımız üzerinde oluşan bir tür strestir ve, vücudun hücrelerine zarar verebilecek, serbest radikal adı verilen maddelerin üretilmesine de neden olur. Omega-3 yağ asitleri iltihaplanmayı önleyerek ve artrit ile ilişkili eklem ağrısı ve hassasiyetini azaltarak yardımcı olur. Aynı zamanda arterlerin astarını pürüzsüz ve berrak tutmaya yardımcı olurlar; bu da oksijen bakımından zengin kan miktarının, çalışan kaslarınıza ulaşmasını sağlar. Özellikle yoğun egzersiz yapan bireyler ve profesyonel atletlerde tüketiminin mutlaka olması gereken esansiyel bir besin öğesidir.

 

 

4-Sağlıklı yaşlanma için destek olarak Omega-3.

 

Yaşlanmak doğanın vazgeçilmez bir sürecidir. Fakat, bu süreci iyileştirmek her zaman mümkündür. Yüksek antioksidant içeriği olarak omega-3, yaşlanma karşıtı bir ajan olarak vücutta kullanılır. Özellikle, 60 yaş ve üstü bireylerde, hücre yenilenmesine ek, mevcut hücrelerin daha dayanıklı olmasını destekleyen omega-3, bu hassas populasyon için oldukça kıymetlidir.

 

 

BONUS: Omega-3 için doğru bilinen yanlış!

 

Omega-3’ün bunca yararından faydalanmak istemiş, fakat aklınızdaki soru işaretleri yüzünden bundan vazgeçmiş olabilirsiniz. Bunların en popüleri, omega-3’ün iştah açtığı ve kilo almaya sebep olduğudur. Fakat, bu bilgi yanlıştır. Her yağ gibi omega-3 yağ asitlerinin de 1g ‘ı yaklaşık 9 kaloridir. Diğer yağlardan bu anlamda bir farkı yoktur. Bilimsel çalışmalar, yağ kütlesi artışı yerine, aksini desteklemektedir. Düzenli omega-3 alımının, şişmanlığın önemli referanslarından biri olan, bel çevresi kalınlaşmasının azalttığını ve yağsız vücut kütlesinin de artışını desteklediğini söylemektedir (Jonathan D., Peter R. et. al. 2012 ) .

 

 

 

 

E-Bülten üyeliğiniz oluşturuldu

Üyeliğinizi size gelen e-posta üzerinden ya da bizimle iletişime geçerek sonlandırabilirsiniz.

Mesajınız İletildi

Bir hata oluştu,lütfen tekrar deneyin.

Bir hata oluştu,lütfen tekrar deneyin.

İLETİŞİM İZNİ

Dardanel Önentaş Gıda San. A.Ş.’ye ve Niyazi Önen Gıda San. A.Ş.’ye ait reklam, kampanya, duyurulardan haberdar olmak ve bu form aracılığıyla ilettiğim sorun/öneri/mesaj için Dardanel Önentaş Gıda San. A.Ş.’nin ve Niyazi Önen Gıda San. A.Ş.'nin telefon numaram ve/veya e-mail adresim aracılığıyla benimle iletişime geçmesine izin veriyorum.

aaa